De golf van Thailand, goodbye Teun en een nieuw hoofdstuk met een nieuwe reismarkt.

21 maart 2016 - Sepang, Maleisië

Ik zal er maar weer eens een blogje tegenaan knallen aangezien ik toch niks te doen heb tijdens mijn stopover in Kuala Lumpur richting jakarta.

Op het eind van de laatste blog waren We op weg naar de golf van Thailand en zijn We 2 nachten gebleven op het eiland koh samui. De eerste avond na aankomst hebben We, zoals vaker de laatste tijd, rustig aan gedaan en een drankje gehaald bij de lokale 7/11. De volgende dag met een scootertje het eiland ontdekt. We zijn onder andere naar de top van het eiland gereden naar een viewpoint, even een slangenshow meegepakt (teun vanaf de 2e ring) en een waterval bezocht waarbij We elkaar kwijt raakte omdat We verschillende routes wilde proberen (een heel stuk om elkaar heen lopen en een paar liter zweet verder weer gevonden).

De dag erna zijn We met de boot naar het beruchte party eiland koh phanang gegaan, bekend van de wereldberoemde Full moon party. Deze moesten We helaas missen maar op koh phanang Is er iedere dag feest dus We hebben ons zeker niet verveeld. We zijn uiteindelijk 6 nachten in een hostel gebleven met een zwembad waar We iedere dag even konden uitbrakken van het stappen. Tijdens deze kleine week hebben We een waterval party, jungle party en een strand feestje meegemaakt. Iedere 2 dagen Was er ergens anders op het eiland een feest met iedere keer een ander festival terein leek het wel. Erg leuk principe en We zijn ze met een aantal mensen van het hostel wezen stappen, waaronder 2 ijslanders waarmee We een paar dagen hebben opgetrokken en later op koh tao ook nog. Het enige wat jammer Was aan deze parties was de Duitse techno muziek die er gedraaid werd. 6 uur hetzelfde deuntje aan een stuk als je het mij vraagt. Hoewel We natuurlijk wat drankjes op hadden konden We er niet echt in komen in tegenstelling tot veel andere mensen die onder invloed van wat ander spul leken. Buiten het feesten zijn We 1 dag met een scooter over het eiland gereden maar dit Was niet zo heel spectaculair eigenlijk. Het hoogtepunt buiten het feesten voor ons Was waarschijnlijk de all you can eat bbq die we tegenkwamen. Ouderwets bunkeren zoals tijdens het gourmetten met kerst, waarschijnlijk hebben ze na ons bezoek de prijs verhoogd want het Was erg cheap.

Na 6 dagen phanang gingen We op de 2 uur durende boot naar koh tao, een eiland bekend om de mogelijkheid er heel goedkoop te kunnen duiken. Aangezien teun last van zijn oren krijgt en lars dit in Indonesië ook wil doen hebben We dit geskipped. Nog steeds Is er genoeg te doen op de hele chille kleine eiland. Na de eerste dag een middagje op het strand te hebben gelegen hadden We savonds weer met de ijslanders afgesproken die We in phanang ontmoette en zijn We met hen gaan stappen.

De volgende dag, lichtelijk brak, besloten We dat We als we niet gingen duiken dat We dan maar een dagje moesten gaan snorkelen. Met frisse tegenzin ben ik die ochtend nog een tour gaan boeken. Ik wandelde met een katertje naar buiten en kwam daar Isabelle weer tegen waarmee We in Vietnam gereisd hadden. We wisten dat We haar daar weer gingen meeten en ze Had een Nederlands stel bij Anne en stefan (koning Hong thong). Teun en ik hebben die hele dag op een boot doorgebracht waarmee We in verschillende baaien gingen snorkelen, erg leuk om te doen en ook een heel mooi gebied met veel vissen. Het Was die avond kroegentocht en dus gingen We met zijn 5e kijken of wr mee konden maar schijnbaar Was die toch al kei vol voordat We er kwamen. We haalde maar een flesje Hong thong bij de 7/11 en hebben een drankje gedaan op het strand. Een beetje buurten met Anne en stefan leerde ons dat zij haast dezelfde dingen met Isabelle Meemaakte, hoewel ze het daar zelf natuurlijk niet mee eens Was zoals zo vaak. Na het strand nog een bar in gegaan om een paar potten beerpong te doen.

De volgende dag Was het st Patricks day en de avond ervoor hadden We besloten dat feest in de middag ook maar mee te pakken als afsluiter voor teun. Sochtends bleek dat onze nieuwe Nederlandse vrienden niet geheel ongedeerd uit de strijd waren gekomen en bleek het nodig om de hele dag in het hostel te blijven. Wat uiteindelijk nog erg gezellig Was, kan ook niet anders met een paar plaatjes van henk dissel en Milan milano natuurlijk. Ook hebben We met zijn allen isabelle's muzieksmaak verbreed met hardstyle, verrassend hoe leuk ze het vond die middag. Die avond nog rustig wat gegeten en even onze terug reis naar Bangkok geregeld voor de volgende dag.

Na het ontbijt en een paar potjes kaarten, namen We afscheid van stefan, Anne en voor de 3e keer inmiddels van Isabelle (deze keer echt). Wat volgde Was een lange reis met de boot en bus richting bangkok waar We de volgende dag om 4 uur sochtends aan zouden komen. Aangezien We pas vanaf 3 uur in het airbnb konden wat We geboekt hadden besloten We met frisse tegenzin nog even een hotel te nemen en tot de middag te slapen. Hierna nog wat rondgelopen op khaosan road en teun heeft nog wat souvenirs voor het thuisfront gescoord, ik maar weer eens een kappertje genomen en fijn in men nek gesneden door die incapabel.

Die avond Was het dan zo ver, de laatste keer tas inpakken voor teun, de laatste keer naar 7/11, het laatste Chang biertje samen. Rond een uur of 11 zijn We naar het station gegaan en heb ik teun op de trein richting het vliegveld gezet. Heel raar om daarna voor het eerst in 4,5 maanden echt alleen te zitten en te beseffen dat ik zonder teun verder zou gaan.

Ik zou nog een volle dag in bangkok zitten voordat ik naar jakarta ging om daar lars te meeten. De dag besteed met een uurtje in de sportschool van het gebouw en het wassen Van mijn kleren, savonds nog even psv- ajax mee kunnen pakken via een hele matige stream en vanmorgen Was het heel vroeg opstaan voor een taxi naar het vliegveld. Een stop in Kuala Lumpur brengt me inmiddels een uurtje in de lucht richting Indonesië voor het laatste hoofdstuk van mijn reis. Lars Is inmiddels al geland en ik zie er naar uit om hem na al die maanden weer te zien.

Bizar om te bedenken dat ik net als teun inmiddels al haast een dag thuis Had kunnen zijn. De maanden zijn echt voorbij gevlogen, het leek haast gisteren dat We in Australië landde na een paar dagen dubai. Gelukkig heb ik nog een maand te gaan om mijn laatste centen er doorheen te jagen, tot nu toe Was het elke cent waard en ik ga er vanuit dat het met lars in Indonesië ook helemaal goed gaat komen.

Dit was hem weer voor deze keer, ik wil even eindigen met wat berichtjes richting thuis.

Sorry mam voor het verlengen ik weet dat je al aan het aftellen Was, maar die maand die kan er dan ook nog wel bij.

Collega's bij SendCloud, succes met verhuizen de komende week ik zal over een maandje het nieuwe pand eens komen bekijken.

Teun bedankt voor de mooie tijden maat, gaan We later nog veel om lachen. Groeten aan de meid en mocht je al verhuisd zijn als ik terug ben dan kom ik je housewarming party wel weer crashen tot je me naar huis stuurt.

Ajuu

1. Louis van leeuwen:
    21 maart 2016
    we vinden het een mooi verhaal
    en hebben er van genoten
    en wensen jullie nog veel plezier groetjes
    en tot ziens
  2. Lucie lammers:
    21 maart 2016
    Ik begin nu opnieuw met aftellen en hoop dat je 20april echt naar huis komt maar ik wens je ook een hele fijne maand met lars